• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • English
  • Español
Поширені запитання/FAQ
Опубліковано 17 грудня 2020 року о 21:47

Пропонуємо ознайомитися з низкою дописів щодо поширених питань консульської сфери, підготовлених Департаментом консульської служби за принципом "Коротко. Просто. Зрозуміло". 

Усі наявні дописи - за хештегом #КонсулДопомагає  

Хочете легко знаходити ці та майбутні дописи? Просто додайте посилання на хештег до закладок у своєму браузері. 

Хто має право зареєструвати набуття громадянства України за народженням?

Для реєстрації набуття громадянства дитини за народженням один з її батьків або законний представник має право звернутись щодо питання реєстрації дитини громадянином України за народженням.

Моя дитина вже отримала громадянство Аргентини. Чи є у неї громадянство України?

Відповідно до статті 7 Закону України «Про громадянство України» в редакції 2001 р., особа, батьки або один з батьків якої на момент її народження були громадянами України, є громадянином України (діти, народжені після 01.03.2001 р.).

Якщо дитина народилася до 01.03.2001 р.(до набуття чинності Закону України «Про громадянство України» в редакції від 18.01.2001 р.), при різному громадянстві батьків, один з яких на момент народження дитини перебував у громадянств України, дитина є громадянином України:

  • 1) якщо вона народилася на території України;
  • 2) якщо вона народилася за межами держави, але батьки або один з них у цей час постійно проживали на території України.

В яких випадках припиняється громадянство України?

Громадянство України припиняється (стаття 17 Закону України “Про громадянство України”) в таких випадках:

  • а) внаслідок виходу з громадянства (ініціюється особою);
  • б) внаслідок втрати громадянства (ініціюється державою);
  • в) на підставі міжнародних договорів.

Куди звертатися з питання витребування документів з України?

Якщо Ви проживаєте на території консульського округу Посольства України в Аргентинській Республіці, з питання витребування документів з України Ви можете звернутися до Посольства України в Аргентині для оформлення відповідного запиту в Україну. Запити щодо витребування документів можуть надсилатися громадянами безпосередньо на адреси архівних установ України. Про результати розгляду таких звернень громадян інформують дипломатичні представництва та консульські установи України.

Скільки триває процедура витребування?

Процес витребування документів є достатньо тривалим - від 3 до 6 місяців.

Чи можуть треті особи в Україні витребувати документ для мене?

Так, Ви можете витребувати Ваші документи через представників (рідних, знайомих, адвокатів чи нотаріусів) уповноважених Вами нотаріальною довіреністю.

Повторнi свiдоцтва видаються особам, на яких складено актовий запис цивільного стану, а повторнi свiдоцтва про народження дiтей можуть видаватися також їх батькам i усиновителям.

Повторнi свiдоцтва про смерть видаються лише родичам померлого (дiтям померлого, в тому числi й усиновленим, другому з подружжя, братам i сестрам померлого, дiду i бабi померлого як з боку батька, так i з боку матерi).

Родиннi вiдносини повиннi бути пiдтвердженi документально.

Повторнi свiдоцтва про шлюб, який припинено, не видаються. В цьому разi на прохання заявникiв видається витяг з Державного реєстру актів цивільного стану.

Витяги з Державного реєстру актів цивільного стану видаються, як особам, щодо яких складено актовий запис, так і родичам по прямій висхідній та низхідній лінії, а також усиновителям, опікунам та пiклувальникам.

Як оформити в Посольстві довідку про несудимість?

Для оформлення довідки про несудимість Вам необхідно особисто звернутись до Посольства України в Аргентині із відповідною заявою. В заяві необхідно вказати мету оформлення довідки повні ПІБ, дату і місце народження, останню адресу реєстрації в Україні та період, у який Ви за нею проживали . До заяви необхідно додати копію паспорта та сплатити консульський збір.

Термін оформлення довідки – 1 місяць.

 

Які довідки видає Посольство?

Закордонні дипломатичні установи надаються адміністративні послуги, виключно передбачені консульським статутом та тарифами консульського збору.

Якщо надання довідки з питання, яке Вас цікавить, немає в переліку консульських дій, надішліть звернення до Посольства на електронну адресу: можливо, отримати підтвердження окремих фактів безпосередньо у форматі надання відповіді на звернення.

Чи можливо отримати у вас довідку щодо розміру нарахування пенсії?

Ні, такі послуги посольством не надаються.

З цього питання слід звертатися до Пенсійного фонду України: контакти.

Як звернутися письмово: https://www.pfu.gov.ua/dlya-gromadskosti/zvernennya-gromadyan/

 

Мені потрібна довідка про несудимість з України, як замовити послугу у Посольстві?

Довідка про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України, видається за результатами відповідної перевірки відомостей в єдиній інформаційній системі МВС України. Зазначена довідка оформлюється Міністерством внутрішніх справ на спеціальному захищеному бланку встановленої форми та для використання за кордоном підлягає легалізації (засвідченню «Апостилем»).

Законодавством України передбачена можливість звернення громадян, які перебувають за кордоном, до посольств чи консульств з цього питання. Утім, враховуючи, що посольства та консульства України за кордоном не мають доступу до відомостей вказаної інформаційної системі МВС, для проведення відповідних перевірок за клопотанням заявника закордонні установи направляють відповідний письмовий запит до МВС України. Після отримання відповіді від МВС заявнику надається інформацію про результати проведеної перевірки на бланку закордонної установи.

У зв’язку з тим, що для низки офіційних адміністративних процедур аргентинська сторона може не прийняти такі документи, оформлені консульствами, вимагаючи надання довідки саме встановленої форми – на бланку МВС – та засвідченої «Апостилем», Посольство рекомендує громадянам України звертитися за оформленням довідки про несудимість до МВС України. Це можна зробити особисто або через уповноваженого представника на підставі довіреності, оформленої у нотаріуса або в Посольстві.

В обох випадках обов’язкова особиста присутність особи, яка звертається пор отримання довідки через Посольство або посвідчення довіреності для отримання довідки в Україні.

Як отримати дублікат українського свідоцтва РАЦС або довідку про необмежений термін дії українських свідоцтв РАЦС, що видані понад 3 місяці тому.

Відповідно до законодавства України, свідоцтва про народження, шлюб, розірвання шлюбу, зміну імені, смерть видаються на підтвердження факту реєстрації відповідного акту цивільного стану уповноваженим органом РАЦС.

Свідоцтва про реєстрацію актів цивільного стану, видані українськими органами РАЦС, не мають терміну дії та видаються лише один раз на спеціальних бланках. Повторна видача свідоцтва про державну реєстрацію акту цивільного стану здійснюється у випадку, якщо його оригінал було вкрадено, загублено, пошкоджено чи знищено, або у разі внесення змін до актового запису.

У випадку, якщо у Вас є в наявності Ваше свідоцтво про здійснену в Україні державну реєстрацію акту цивільного стану, утім згідно з аргентинським законодавством органи Аргентини просять надати свідоцтво, яке було б видане не більше ніж 3 місяці. У цьому зв’язку Ви можете отримати в Посольстві письмові роз’ясненням законодавства України на підтвердження необмеженої у часі дійсності Вашого свідоцтва.

Відділи державної реєстрації актів цивільного стану районних, районних у містах, міських, міськрайонних, міжрайонних управлінь юстиції, головних територіальних управлінь юстиції в областях та місті Києві, видають дублікати документів РАЦС (примірники документів про реєстрацію таких подій, як народження, шлюб, розірвання шлюбу, зміна імені, смерть та інші, які мають ту ж юридичну силу, що й оригінали) у разі втрати, пошкодження свідоцтва або у випадку, коли іноземні установи вимагають документи з оновленою датою видачі.

Звертаємо Вашу увагу на те, що у тих випадках коли особи не мають права на отримання свідоцтва, видаються витяги з реєстру актових записів.

Довідки, видача яких здійснюється відділами державної реєстрації актів цивільного стану, складаються у формі витягів з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, що визначено пунктом другим постанови Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2007 року №1064 «Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян». При цьому, встановлені форми витягів з Державного реєстру актів цивільного стану громадян не передбачають видачу витягів про сімейний стан фізичних осіб, їх не перебування в шлюбі тощо.

Всі документи, що подаються громадянами України до компетентних органів іноземної держави, мають бути з перекладом на іноземну мову, засвідченим належним чином.

У випадку, якщо органи іноземної держави у будь-якому випадку просять невідкладно надати нове свідоцтво (або його дублікат), Ви можете оформити довіреність у Посольстві для отримання цього документа в Україні Вашим уповноваженим представником.

Чи видає Посольство свідоцтво про народження дитини?

У разі народження дитини на території Аргентини/Уругваю/Парагваю радимо звернутися безпосередньо до органів реєстрації за місцем народження дитини.

Разом з тим, Посольство реєструє набуття дитиною громадянства України за народженням (звичайно, в межах консульського округу Посольства).

Чи видає Посольство українське свідоцтво про народження, якщо вже є аргентинське?

Ні, повторна реєстрація факту народження дитини не проводиться.

Аргентинське свідоцтво про народження, засвідчене штампом APOSTILLE (Апостиль), разом із перекладом на українську мову буде чинним також для всіх установ на території органів України.

Як отримати свідоцтво про смерть громадянина України?

У разі смерті громадянина України на території Аргентини, питання видачі свідоцтва про смерть належить до компетенції місцевих відділів РАЦС. Після засвідчене штампом APOSTILLE (Апостиль) та разом із перекладом на українську мову документ буде чинним для будь-якої установи на території України.

Чи можна зареєструвати шлюб в Посольстві з іноземцем або з громадянином України?

З іноземцем шлюб у закордонній дипломатичній установі України не реєструється.

Дипломатичні установи мають право реєструвати шлюб виключно між громадянами України (за місцем постійної реєстрації, в контексті українського законодавства, одного з них ), але з певними особливостями, з огляду на специфіку покладених функцій:

На видане у ЗДУ свідоцтво про шлюб не проставляється штамп Апостиль, зважаючи на положення Гаазької Конвенції, 1961 р., щодо визнання документів, що ускладнює його використання за кордоном, оскільки іноземні службовці різного рівня фактично не обізнані з нормами згаданої Конвенції, зокрема, відсутність проставлення Апостилю або іншої форми легалізації документів, виданих дипломатичними установами;

У разі втрати документа або його зіпсування, отримання повторного документа ускладнене, оскільки відбувається не в дипломатичній установі, а виключно через архіви Управління Мін'юсту по Києву та Київській області;

Слід врахувати, що після укладення шлюбу (у разі прийняття одним з подружжя нового, шлюбного прізвища) національний та закордонний паспорт підлягають обміну. Якщо заяву про обмін таких документів не було подано протягом 30-ти днів, такі документи оголошуються недійсними й підлягають вилученню органами контролю. При цьому заявник, який не оформив у встановленому порядку виїзд на постійне місце проживання за кордон (ПМП), може обміняти національний паспорт лише на території України (закордонний паспорт на післяшлюбне прізвище може бути оформлено лише після надання національного паспорта з уже зміненим прізвищем).

Чи можна в Посольстві зареєструвати розірвання шлюбу?

Консульська посадова особа має право зареєструвати розірвання шлюбу, який був укладений в Україні, виключно між громадянами України, якщо хоча б один з них має дозвіл на постійне проживання за межами України, що підтверджується відповідним штампом в паспорті, і лише якщо таке подружжя не має неповнолітніх дітей.

В усіх інших випадках подружжя має звертатися до органів реєстрації актів цивільного стану в Україні або до українського осуду з питання розірвання шлюбу.

Чи реєструє Посольство зміну імені/прізвища?

Консульська посадова особа має право зареєструвати зміну імені/прізвища лише тих громадян України, які відповідно до законодавства України вважаються такими, що постійно проживають за кордоном, тобто у належному порядку оформили в компетентних органах України документи для виїзду/залишення на постійне проживання за межами України, що підтверджується відповідним штампом в паспорті (роз’яснення у розділі ЗАЛИШЕННЯ НА ПОСТІЙНЕ МІСЦЕ ПРОЖИВАННЯ ЗА КОРДОНОМ).

Якщо дозвіл на постійне проживання за кордоном не був оформлений, громадянин України має звертатись до органів реєстрації актів цивільного стану в Україні.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux